Jie Kee

  • Following

    1

  • Followers

    1


Fame: 49
No Bio yet.

Joined Aug 2022

Comments

Its time to rebound!
3 days · translate
The problem is Opat‘s margin call, if Opat stop force sell, wides will fly
1 month · translate
KELANTAN AKAN SIAPKAN KB SENTRAL SENDIRI
Oleh: Saliemin Khesa Ahmad
KOTA BHARU, 26 Mac - Kerajaan Negeri Kelantan akan menyiapkan projek Terminal Bas Bersepadu (KB Sentral) sendiri (di peringkat negeri) tanpa komponen pembangunan asal menjelang tahun 2027.
Menurut Exco Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar, YB Hilmi Abdullah, isu pembinaan KB Sentral merupakan antara keutamaan Kerajaan Negeri ketika ini untuk disiapkan sebagaimana beroperasinya projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL).
"Tahun 2027 ECRL akan siap sepenuhnya dan akan beroperasi, dan kita (Kerajaan Kelantan) telah menandatangani satu perjanjian bersama syarikat Widad Group Berhad.
"Kita pun sudah lakukan pelancaran (perasmian) sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) dan syarikat Widad telah melantik Innovative City Holding Sdn Bhd untuk melaksanakan kontrak.
"Cuma dalam pertengahannya, berlaku pindaan kepada komponen pembangunan sebagaimana perancangan awal," katanya kepada pemberita pada Majlis Iftar Mahabbah UPKN dan Media Bersama Kepimpinan PMBI, hari ini.
Mengulas lanjut, Ahli Dewan Negeri (ADN) Guchil itu berkata, antara perubahan yang berlaku adalah disebabkan ECRL tidak membenarkan pembangunan KB Sentral 'tap masuk' (disambung terus) bersama stesennya.
Jelasnya, penumpang ECRL perlu turun terlebih dahulu dan terpaksa berjalan kaki sebelum menaiki bas di KB Sentral.
"Sedangkan perancangan kerajaan negeri adalah berkonsepkan 'intergrated (bersepadu) yang menyambungkan KB Sentral, Terminal Bas dengan ECRL.
"Sepatutnya pengangkutan menjadi lebih mudah untuk hab e-hailing dan kereta sewa yang lengkap seperti KL Sentral. Jadi pemaju terpaksa kaji balik konsep pembangunannya," ujarnya.
Sehubungan itu, beliau berkata, halangan tersebut menyebabkan berlakunya perubahan bukan sahaja dalam komponen pembangunan, malah nilai pembangunan itu sendiri serta jadual kerja yang berlainan daripada perancangan asal.
Sementara itu, beliau menegaskan pihaknya sudah dalam proses memuktamadkan perkara itu dan proses pembayaran tanah sudah diselesaikan oleh kerajaan negeri.
1 month · translate
seat belt, Tmr LU
1 month · translate
Seatbelt, will fly to the moon
2 months · translate
Many parties eyeing stake in company
Sources say PMH is currently in talks with several parties, including a private property developer, to sell a block of shares in the company.

“One of the plans is to take up a block in PMH as the property developer is looking to expand its business into hospitality,” a source says.

This was confirmed by PMH’s spokesperson.

“There have been parties that approached us when they learnt that we sold PM Securities,” the spokesperson tells The Edge when contacted. https://theedgemalaysia.com/node/698170
2 months · translate
now still can collect 11.5c
2 months · translate
I aim 15c tp some first
2 months · translate
Pmhldg is expected to report huge profit for the sales of brokerage company and its subsidiaries. The sales of brokerage company was completed with Rm 90 million in Nov 2023
2 months · translate
volum coming gogogo
2 months · translate
Load more