Synergy House raih pendapatan RM69.2 juta pada suku ketiga

BeritaHarian Fri, Nov 24, 2023 12:49am - 5 months View Original


SHAH ALAM: Synergy House Bhd, penjual e-dagang rentas sempadan dan pengeksport perabot perabot rumah sedia untuk dipasang (RTA), mengumumkan prestasi cemerlang keputusan kewangan bagi suku ketiga berakhir 30 September 2023 (S3 TK2023).

Kumpulan melaporkan pendapatan kukuh sebanyak RM69.2 juta dan keuntungan selepas cukai (PAT) sebanyak RM8.1 juta untuk S3 TK2023, menunjukkan peningkatan ketara suku kepada suku.

Prestasi suku semasa sebahagian besarnya didorong oleh margin peningkatan sektor perniagaan kepada pengguna (B2C) Synergy House, bersama-sama dengan pertumbuhan kukuh dalam operasi perniagaan-ke-perniagaan (B2B).

Jangkauan global kumpulan yang pelbagai telah ditonjolkan dalam sumbangan hasil serantaunya: Amerika Syarikat (AS) mendahului dengan RM30.9 juta, menyatakan kedudukannya sebagai pasaran terbesar dan bukti kepada strategi B2C Kumpulan yang memberi kesan. United Kingdom mengikuti rapat dengan RM27.6 juta, manakala Emiriah Arab Bersatu menyumbang RM8.6 juta.

Bagi tempoh 9 bulan berakhir 30 September 2023, Kumpulan melaporkan jumlah hasil sebanyak RM179.4 juta dan PAT sebanyak RM16.9 juta, mengatasi PAT sebanyak RM16.6 juta yang dicatatkan pada tahun kewangan 12 bulan sebelumnya berakhir 31 Disember 2022.

Segmen B2C amat ketara, menyumbang RM77.1 juta untuk tempoh 9 bulan berakhir 30 September 2023, mengatasi jumlah hasil B2C sebanyak RM49.6 juta yang dicatatkan dalam tahun kewangan 12 bulan sebelumnya yang berakhir 31 Disember 2022 sekali gus menggariskan kejayaan Synergy House dan pelaburan dalam sektor B2C.

Pengarah Eksekutif Synergy House Tan Eu Tah berkata, keputusan luar biasa suku semasa adalah penunjuk yang jelas tentang keberkesanan strategi kami, khususnya dalam segmen B2C.

"Terutamanya, kepelbagaian geografi segmen B2C kami ke UK mula memberikan hasil yang positif dengan pertumbuhan suku ke suku yang mengagumkan sebanyak kira-kira 95 peratus, dengan hasil mencecah RM2.1 juta pada suku ketiga TK2023, menjadikan kedudukan kami sebagai kunci.

"Fokus kami dalam mengembangkan kehadiran dalam perniagaan dalam talian dan meningkatkan penglibatan pelanggan telah mencapai hasil, membawa kepada pertumbuhan yang luar biasa dalam kedua-dua segmen B2B dan B2C kami.

Kami teruja dengan kemajuan dan komited untuk meneruskan perjalanan kami ke arah mencapai kuasa dominan dalam pasaran e-dagang perabot global," katanya.

Melihat ke hadapan, Synergy House bersedia untuk pertumbuhan berterusan dengan rancangan untuk meningkatkan segmen B2C melalui pelbagai inisiatif strategi dan mengembangkan rangkaian produknya melalui usaha reka bentuk dan pembangunan yang berterusan, dan meneroka peluang untuk menjangkau khalayak baharu dengan mengembangkan platform e-dagang baharu dan memasuki pasaran yang belum diterokai di negara yang berbeza.

Walaupun menghadapi cabaran ekonomi global, Kumpulan kekal optimistik tentang prospeknya dalam pasaran e-dagang perabot global, disokong oleh penetapan harga yang kompetitif dan kehadirannya yang mantap dalam pasaran utama seperti Syarikat Amerika, UK dan Kanada. Pada 23 November 2023, harga saham Synergy House ialah RM0.57, mewakili modal pasaran RM285.0 juta.

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

SYNERGY 1.610

Comments

Login to comment.