TFP berhasrat perluaskan teras perniagaan

BeritaHarian Wed, Jul 26, 2023 08:58pm - 9 months View Original


KUALA LUMPUR: TFP Solutions Bhd (TFP) berhasrat memperbesar teras perniagaan utama dalam usaha memulakan fasa pertumbuhan selanjutnya.

Ia termasuk inovasi fintech, memanfaatkan pembabitan mendalam dengan komuniti pekerja asing Malaysia, memperbesar solusi produktiviti bisnes, dan meningkatkan penembusan mereka ke dalam sektor kesihatan.

Pengarah Bukan Eksekutifnya, Datuk Hussian Rizal Abdul Rahman, berkata dengan pelbagai pelanggan dalam sektor seperti telekomunikasi, perbankan, insurans, kesihatan dan runcit, asas kukuh TFP selama ini menempatkan kumpulan itu untuk pertumbuhan yang signifikan dalam tahun-tahun mendatang.

Hussian menekankan bahawa penyelesaian fintech inovatif mereka, OneCALL mobile, akan menjadi pendorong utama strategi pertumbuhan ini.

"Produk ini sangat sejajar dengan 40 peratus pendapatan isi rumah terendah di Malaysia (B40), komuniti yang kurang mendapat akses, dan demografi pekerja asing, termasuk komuniti Bangladesh.

"OneCALL mobile lebih dari sekadar pengendali mudah alih biasa, ia menawarkan pengalaman gaya hidup terintegrasi dengan peluang pendapatan pasif melalui produk bernilai tambahnya," kata Hussian.

Penyelesaian ini, yang direka secara strategik untuk memberikan komuniti yang kurang dilayan dan B40 akses yang lebih mudah kepada perkhidmatan kewangan yang penting, terbukti sangat bermanfaat semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), membolehkan pengguna menangani keperluan kewangan mereka dari satu platform.

Menggabungkan e-Dompet berjenama bersama yang diluluskan yang dikuasakan oleh MobilityOne eM-ONEi, penyelesaian ini memudahkan transaksi seperti pembelian pra bayar, tambah nilai data dan pelbagai pembayaran bil.

Hussian menambah: "e-Dompet juga boleh berfungsi sebagai akaun gaji, menawarkan peluang pendapatan pasif tambahan dari mempromosikan produk bernilai tambah TFP. Ciri ini sangat dihargai oleh pekerja asing kerana ia memberikan cara pengiriman wang yang mudah dan selamat ke negara asal mereka."

"Penyelesaian fintech kami merangkumi pelbagai keperluan pengguna dan keperluan bisnes. Ini termasuk OneMALL, platform pasaran dan penghantaran dalam talian, SmartHR & Payroll, aplikasi pengurusan pekerja yang komprehensif dan penyelesaian tanpa tunai," jelasnya lagi.

Ciri penting adalah aplikasi 'OneCALL Settle All', yang memusatkan pembayaran bil, mengurangkan keperluan untuk transaksi fizikal dan menyumbang kepada usaha mengandungi COVID-19. Pendekatan pembayaran terpadu ini memudahkan proses, terutama bagi mereka yang kurang biasa dengan sistem dalam talian.

Selain itu, pengguna OneCALL Mobile boleh menggunakan OneTransfer Remittance (OTR) untuk perkhidmatan pengiriman wang yang cekap.

Kerjasama lebih rapat dengan Kerajaan Bangladesh, wakil Hussian juga menyatakan bahawa TFP sedang dalam perbincangan aktif dengan Kerajaan Bangladesh dan wakilnya untuk mengoptimumkan perkhidmatan kewangan untuk pekerja Bangladesh di Malaysia, dengan inisiatif potensial termasuk memudahkan tugas seperti pembaharuan pasport.

"Kami akan membuat pengumuman yang sesuai apabila rancangan sepenuhnya diformalisasikan," kata Hussian tanpa merinci lebih lanjut.

Rancangan TFP juga menekankan komitmen mereka terhadap inovasi dan pertumbuhan, dan misi mereka untuk memberdayakan komuniti yang kurang dilayan dan komuniti Bangladesh melalui penyelesaian fintech canggih.

Hussian menekankan, "OneCALL mobile FinTech sim lebih dari pengendali mudah alih; ia adalah gaya hidup FinTech setiap hari."

Mengiktiraf keperluan untuk penyelesaian kewangan yang mudah diakses dan fleksibel, TFP, melalui anak syarikat dalam perniagaan pemberian pinjaman, merancang untuk menawarkan kemudahan pinjaman kepada komuniti Bangladesh melalui OneCALL.

"Pendekatan inovatif ini menegaskan usaha TFP dalam mencari penyelesaian fintech perintis yang memudahkan operasi kewangan dan memberdayakan individu dalam komuniti yang kurang dilayan. Dengan berterusan memperjuangkan sebab-sebab ini, TFP mengukuhkan kedudukan kami sebagai entiti yang berfikiran maju dalam lanskap fintech yang pesat berubah," terangkan Hussian.

Sejajar dengan strategi pengembangan mereka, TFP juga sedang meneroka untuk melabur dan mempelbagaikan ke dalam industri kesihatan. Syarikat merancang untuk menawarkan penyelesaian Hospital Information System (HIS).

"HIS adalah set lengkap aplikasi perisian yang direka untuk merangkai dan mengautomatikan pelbagai proses, dari pengurusan penjagaan pesakit hingga tugas-tugas pentadbiran, sangat meningkatkan kecekapan operasi - semua melalui repositori pusat."

Untuk memupuk pemahaman yang lebih mendalam dan penggunaan penyelesaian kesihatan mereka, TFP merancang untuk mendirikan Pusat Pengalaman di Bangsar Selatan, Kuala Lumpur, di mana para praktisi perubatan dapat memperkenalkan diri dengan teknologi perubatan terkini.

Hussian mengakhiri: "Dengan membenamkan profesional kesihatan dalam alat-alat inovatif ini, TFP bertujuan memudahkan transisi yang lancar ke era kesihatan digital, mengukuhkan komitmen kami untuk memajukan integrasi teknologi dalam sektor kesihatan."

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

TFP 0.040

Comments

Login to comment.